Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Łomży zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej pm.miastolomza.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2024-02-29. Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-02-29.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2024-12-10.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-12-10.
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Łukasz Czech, adres poczty elektronicznej ratusz@um.lomza.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 86 215 67 24.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszeniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Lokalizacja Urzędu
Ratusz – ul Stary Rynek 14, 18-400 Łomża
1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary ochrony
a. Główne wejście od ul. Stary Rynek – przed automatycznymi, rozsuwanymi drzwiami na poziom parteru znajdują się schody. Dla osób poruszających się na wózku został zainstalowany dzwonek przywoławczy asystenta. Istnieje możliwość wejścia przy użyciu schodołazu i wsparcia obsługi klienta urzędu przez asystenta.
b. Wejście od strony parkingu z ul. Zatylnej – drzwi wejściowe nie są automatyczne, nie posiadają progu, znajdując się na poziomie parteru zapewniając swobodny dostęp osobom z trudnościami w poruszaniu się.
c. Istnieje możliwość pomocy asystenta urzędowego przy wejściu do budynku.
d. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
e. Po lewej stronie głównego wejścia na bocznej ścianie windy znajdują się tablice z ogłoszeniami.
f. Po prawej stronie głównego wejścia znajduje się punkt informacyjny i podawczy korespondencji. Tu znajduje się również stanowisko ochrony urzędu. Trudność może sprawiać brak obniżenia lady i brak pętli indukcyjnych.
g. Z uwagi na fakt, że stanowiska obsługi mieszkańców oraz sekretariaty kancelarii prezydentów są niedostosowane do obsługi osób poruszających się na wózkach (lady nie są obniżone) oraz nie są wyposażone w pętle indukcyjne, można skorzystać ze stałej pomocy asystenta osób starszych i z niepełnosprawnością. Stanowisko jest zlokalizowane w Punkcie Obsługi Mieszkańców na parterze Ratusza.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
a. W budynku jest winda zapewniająca dostęp do wszystkich kondygnacji. Szerokość drzwi do windy umożliwia dostęp osobom poruszającym się na wózkach lub przy pomocy urządzeń wspierających (kule, balkoniki). Winda z panelem umożliwiającym komunikację głosową w przypadku awarii, brakuje jednak wideogłosowego systemu alarmowego lub tekstowego powiadamiania osób niesłyszących o postępie w eliminowaniu usterki, brakuje możliwości uzyskania głosowej informacji zwrotnej. Panel w windzie zaopatrzony jest w oznaczenia w alfabecie Braille’a. Winda jest wyposażona w lustro do poziomu poręczy. Poziom posadzki windy w stosunku do podłogi korytarza – bez progów.
b. Korytarze i ciągi komunikacyjne w budynku mają szerokość umożliwiającą dostęp i manewrowanie osobom na wózkach inwalidzkich, osobom z psem przewodnikiem, osobom prowadzącym wózek czy też poruszającym się przy pomocy urządzeń wspierających.
c. Podłogi o powierzchni równej, antypoślizgowej. Na parterze budynku i schodach kamienne, powodujące częściowo odbicia światła, na piętrach wykładziny antypoślizgowe, nie odbijające światła. Ustawienie wyposażenia na korytarzach umożliwia swobodne przemieszczenie się osób.
d. W budynku jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Korzystanie z toalety wymaga wcześniejszego pobrania klucza.
e. W budynku znajdują się klatki schodowe z obustronnymi poręczami rurowymi.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
a. W budynku nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych.
b. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
a. W bezpośrednim sąsiedztwie Ratusza znajdują się oznakowane miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Od strony ul Stary Rynek miejsca parkingowe przed wejściem do budynku. Utrudnienie stanowi krawężnik oddzielający miejsce parkingowe od chodnika. Od strony ul. Zatylnej utrudnienie może stanowić nierówna nawierzchnia.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
a. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć
a. W budynku nie ma zainstalowanych urządzeń, które tłumaczą rozmowy z urzędnikami. Urząd korzysta z tłumacza online ? po uprzednim zgłoszeniu chęci skorzystania z usługi.
II. Ul. Nowa 2, 18-400 Łomża (Wydział Architektury, Biuro ds. Budownictwa, Biuro Audytu i Kontroli, Inspektor Ochrony Danych Osobowych) 3 piętro budynku. W budynku ulokowana jest jedynie część wydziałów Urzędu Miejskiego i nie ma odrębnej kancelarii lub biura podawczego, a wszystkie wnioski i sprawy kierowane do tych wydziałów, składane są w kancelarii Ratusza- Stary Rynek 14 lub elektronicznie.
1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary ochrony
a. Główne wejście od ul. Nowej – przed dwuskrzydłowymi drzwiami na poziom parteru znajdują się schody. Brak pochylni.
b. Wejście od strony parkingu z ul. Zawadzkiej – przed drzwiami na poziom parteru znajdują się schody. Brak pochylni. Poziom wejścia jest dostępny przy użyciu windy z poziomu terenu.
c. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
a. W budynku jest winda zapewniająca dostęp do wszystkich kondygnacji. Szerokość drzwi do windy umożliwia dostęp osobom poruszającym się na wózkach lub przy pomocy urządzeń wspierających (kule, balkoniki). Winda z panelem umożliwiającym komunikację głosową w przypadku awarii, brakuje jednak wideogłosowego systemu alarmowego lub tekstowego powiadamiania osób niesłyszących o postępie w eliminowaniu usterki, brakuje możliwości uzyskania głosowej informacji zwrotnej. Panel w windzie zaopatrzony jest w oznaczenia w alfabecie Braille’a. Winda jest wyposażona w lustro. Poziom posadzki windy w stosunku do podłogi korytarza – bez progów.
b. Korytarze i ciągi komunikacyjne w budynku mają szerokość umożliwiającą dostęp i manewrowanie osobom na wózkach inwalidzkich, osobom z psem przewodnikiem, osobom prowadzącym wózek czy też poruszającym się przy pomocy urządzeń wspierających.
c. Podłogi o powierzchni równej, antypoślizgowej. Ustawienie wyposażenia na korytarzach umożliwia swobodne przemieszczenie się osób.
d. Na 3 piętrze (pomieszczenia Urzędu Miejskiego w Łomży) oprócz ogólnodostępnych toalet znajduje się wydzielona ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
e. W budynku znajdują się klatki schodowe z obustronnymi poręczami rurowymi.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
a. W budynku nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych.
b. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
a. W bezpośrednim sąsiedztwie Urzędu znajdują się oznakowane miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Od strony ul Zawadzkiej miejsca parkingowe przed wejściem do budynku.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
a. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć
W budynku nie ma zainstalowanych urządzeń, które tłumaczą rozmowy z urzędnikami. Urząd korzysta z tłumacza online po uprzednim zgłoszeniu chęci skorzystania z usługi.