Informujemy, że na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 5a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399), Urząd Miejski w Łomży zobligowany jest do przeprowadzenia kontroli przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie naszego miasta w zakresie posiadania przez nich aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.

Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą oraz właściciele nieruchomości niezamieszkałych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy obowiązani są do :

  1. zawarcia umowy na odbiór odpadów z przedsiębiorcą odbierającym odpady,
  2. udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług  w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
  3. okazanie dowodów uiszczania opłaty za te usługi.

Umowa taka powinna być zawarta na selektywną zbiórkę odpadów komunalnych. Zgodnie z ustawą, każdy właściciel nieruchomości jest do tego zobowiązany.

Jeżeli dotychczas właściciel prowadzący działalność gospodarczą nie zawarł umowy na wywóz odpadów komunalnych, zobowiązany jest do niezwłocznego wykonania tego obowiązku. Właścicielom, którzy nie posiadają umowy na odbieranie odpadów komunalnych, grozi kara grzywny 5000 zł (art. 10 ust. 2 ww. ustawy) oraz będzie skutkować wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną (art. 5 ust. 7 ww. ustawy).

W związku z powyższym przedsiębiorcy, którzy do tej pory nie dostarczyli w/w dokumentów proszeni są do ich przedłożenia w Urzędzie Miejskim w Łomży, Pl. Stary Rynek 14, 18-400 Łomża, pok. 103 lub 104.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonu  86 2156794, 86 2156793, 86 2156787.