Nowa kadencja Rady Pożytku
Kandydaci mogą być zgłaszani w ramach następujących obszarów działalności pożytku publicznego:
1) kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i tradycji;
2) działalność na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego;
3) kultura fizyczna i sport;
4) nauka, szkolnictwo wyższe, edukacja, oświata i wychowanie;
5) turystyka, krajoznawstwo;
6) integracja europejska, rozwijanie kontaktów i współpracy między społeczeństwami, promocja województwa, przedsięwzięcia o charakterze regionalnym, ponadregionalnym i międzynarodowym;
7) pomoc społeczna, ochrona i promocja zdrowia oraz działalność na rzecz osób niepełnosprawnych;
8) działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
9) ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Termin zgłoszenia kandydatur wynosi 14 dni roboczych od momentu ogłoszenia naboru, tj. do dnia 7 października 2013 r. Zgłoszenie kandydatów odbywa się zgodnie z określonym wzorem „Karty zgłoszenia”
Do zgłoszenia kandydat dołącza:
1.propozycję programu działalności Rady,
2.opis dokonań Kandydata w ciągu ostatnich 2 lat w sferze pożytku publicznego,
w szczególności na rzecz mieszkańców województwa (max 1 strona A4), w tym informacje opisujące następujące zagadnienia: inicjatywy własne Kandydata, udział w inicjatywach innych podmiotów, współpraca partnerska z innymi podmiotami, w tym z jednostkami samorządu terytorialnego,
3.fotografię Kandydata,
4.oświadczenia kandydata:
– o niekaralności za przestępstwa umyślne,
– o wyrażeniu zgody na kandydowanie,
– o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji i dokumentacji powołania i funkcjonowania Rady (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. Z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z poźn. zm.),
Do zgłoszenia można dołączyć rekomendacje dla kandydata od instytucji i organizacji, z którymi współpracuje. Dokumenty – w załączniku.
Zgłoszenia należy składać w Kancelarii Urzędu, bądź nadsyłać drogą pocztową na adres: ul. Kard. Stef. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok z dopiskiem: „Podlaska Rada Działalności Pożytku Publicznego”.
Po zakończeniu naboru lista kandydatów zostanie upubliczniona, następnie zostanie zorganizowane spotkanie poświęcone prezentacji kandydatów. Ostateczną decyzję o wyborze swoich przedstawicieli podejmą organizacje pozarządowe w głosowaniu.
Wszelkie pytania można kierować do Sekretarza Rady pod nr tel. (85) 66 54 103, e-mail: rada.podlaskie@wrotapodlasia.pl
Rada jest platformą partnerskiej współpracy samorządu i sektora pozarządowego oraz zespołem wspierającym działania obywatelskie w województwie podlaskim. Jest powołana na okres 2 lat jako organ opiniodawczo-doradczy i konsultacyjny w sprawach dotyczących działalności pożytku publicznego, m.in. funkcjonowania sektora pozarządowego, współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi, wyrażania opinii w kwestii aktów prawnych dotyczących sfery zadań publicznych oraz strategii rozwoju województwa podlaskiego. Rada liczy 20 członków: 1 przedstawiciel Wojewody Podlaskiego, 2 przedstawicieli Sejmiku Województwa Podlaskiego 9 przedstawicieli organizacji pozarządowych, 2 przedstawicieli Podlaskiej Sieci Pozarządowej, 2 przedstawicieli Federacji Organizacji Pozarządowych Miasta Białystok oraz 4 przedstawicieli Marszałka Województwa Podlaskiego.
Szczegółowe zasady organizacji Rady i wyłaniania jej członków zostały określone w Regulaminie.
Z poważaniem,
dr Eliza Szadkowska
Sekretarz – Podlaska Rada Działalności Pożytku Publicznego
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok
tel. (085) 66 54 103, fax (0 85) 66 54 504
email: ngo.podlaskie@wrotapodlasia.pl
email: rada.podlaskie@wrotapodlasia.pl
www.wrotapodlasia.pl/pl/region/organizacje_pozarzadowe