I. RODZAJ ZADANIA:

Kryteria jakim powinny odpowiadać programy profilaktyczne realizowane w ramach Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na 2012 rok – określa załącznik nr 3 w/w programu.

 Profilaktyka I stopnia

7.Organizowanie nieodpłatnych pozalekcyjnych zajęć sportowych jako alternatywnych form spędzania wolnego czasu przez dzieci i młodzież ze środowisk szczególnie zagrożonych patologiami. ( zadanie nr 7 w Uchwale Nr 139/XVIII/11 Rady Miejskiej Łomży z dnia 14 grudnia 2011 roku w sprawie Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na 2012 rok )

 

II.   WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADANIA:

240.000 zł / słownie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych /

Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania określona jest w budżecie miasta

Dział 851 – Ochrona Zdrowia, Rozdział 85154 – Przeciwdziałanie Alkoholizmowi

§ 2820  – dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom – 240.000 zł, /słownie: dwieście czterdzieści  tysięcy złotych /

 

III. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:

1. Zasady przyznawania dotacji określają przepisy:

a) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /Dz.U.Nr 96 poz.873 z poź.zm /

b) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych /Dz.U. Nr 157,poz. 1240 /

c) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r./Dz. U. Nr 6, poz 25/,w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania.

d) Uchwały  Nr 132/XVII/11 z dnia 30 listopada 2011 roku w sprawie Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami,o których mowa w art 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,na 2012 rok

e) Uchwały Nr 150/XIX/11 z dnia 28 grudnia 2011 roku Rady Miejskiej Łomży  w sprawie budżetu miasta  na 2012 rok,

f) Uchwały Nr 139XVIII11 Rady Miejskiej Łomży z dnia 14 grudnia 2011 roku w sprawie Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na 2012 rok

g) w szczególności Załącznika nr 3 do Uchwały Nr 139XVIII11 Rady Miejskiej Łomży z dnia 14 grudnia 2011 roku w sprawie Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na 2012 rok – określający  Kryteria jakim powinny odpowiadać programy profilaktyczne realizowane w ramach „ŁPPiRPAoPS na 2012 rok” .

2. Środki finansowe są przeznaczone na dofinansowanie realizacji zadań na rzecz mieszkańców miasta Łomża, w tym dla dzieci i młodzieży uczęszczających do szkół na terenie miasta Łomża.

3. Wysokość wnioskowanej dotacji nie może być wyższa niż środki finansowe określone w regulaminie konkursu.

4. Wysokość wnioskowanej dotacji nie może być większa niż 85 % całkowitych kosztów realizacji zadania.

5.  Podmiot  uprawniony może złożyć tylko jedną ofertę.

6. Podmiot ubiegający się o dotację ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za prawidłową realizację zadania.

7. Podmiot ubiegający się o dotację musi samodzielnie zrealizować zadanie bez możliwości dalszego zlecania tego zadania.

8. Dopuszcza się rozstrzygnięcie konkursu poprzez wybór jednej lub więcej  ofert.

9. Złożenie oferty o dofinansowanie nie będzie równoznaczne z przyznaniem dotacji i nie gwarantuje przyznania dotacji w wysokości wnioskowanej w ofercie.

10. Ostateczna decyzję i wysokość przyznanej dotacji podejmuje Prezydent Miasta Łomży po zapoznaniu się z protokołem Komisji Konkursowej powołanej do rozpatrzenia ofert.

11. Zlecenie realizacji zadania nastąpi w trybie określonym w art. 11 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /Dz.U.Nr 96 poz.873 z poź.zm /.

IV.TERMIN I  WARUNKI  REALIZACJI  ZADANIA

1. Termin realizacji zadania od dnia podpisania umowy do dnia 10 grudnia 2012 roku.

2. Odbiorcy realizowanych zadań: mieszkańcy miasta Łomży, w tym dzieci i młodzież uczęszczająca do szkół na terenie miasta Łomża , ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży zagrożonej problemem alkoholowym, narkomanią i przemocą w rodzinie.

3. Wszystkie oferty powinny byś zgodne z   celem działań prowadzonych w ramach Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej  na 2012 rok

4. Zadanie winno być wykonane z najwyższą starannością a podmioty, które to zadanie realizują powinny spełniać wymogi formalne określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /Dz.U.Nr 96 poz.873 z poź.zm / i rozporządzeniu  Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r./Dz. U. Nr 6, poz 25/, w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania.

5. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa zawarta  pomiędzy Miastem Łomża reprezentowanym przez Prezydenta Miasta a podmiotem wnioskującym.

6. W przypadku,  gdy przyznana dotacja jest niższa, niż kwota wnioskowana w ofercie, przed zawarciem umowy oferent :

a) zobligowany jest przedłożyć aktualny, dostosowany do przyznanej dotacji  kosztorys zadania ze względu na rodzaj kosztów i  zweryfikowany opis  realizacji zadania; kosztorys wraz z częścią opisową zadania stanowi załącznik do umowy.

b) może wycofać ofertę.

7. Prezydent Miasta Łomży może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku stwierdzenia jednego faktu:

a) gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie,

b) podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych,

c) zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.

V. TERMIN SKŁADANIA OFERT

1.Ofertę konkursową wraz z niezbędnymi załącznikami należy złożyć w formie pisemnej,  pod rygorem nieważności w kopercie opatrzonej napisem (w miejsca wykropkowane należy wpisać stopień profilaktyki i numer zadania):
 Urząd Miejski w Łomży
18 – 400 Łomża ul. Stary Rynek 14

dla Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia

,, KONKURS  – Łomżyński Program Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na 2012 rok”
Profilaktyka I stopnia,  Zadanie numer 7

 NIE OTWIERAĆ w Punkcie Obsługi Klienta
w nieprzekraczalnym terminie  do dnia 02 lutego 2012 roku , w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łomży, ul. Stary Rynek 14 – Punkt Obsługi Klienta  lub przesłać pocztą – o zachowaniu terminu decyduje data złożenia oferty do Urzędu Miejskiego lub data stempla pocztowego.
(Druk Oferty – według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010  roku w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania / Dz.U.Nr 6,poz.25/ – do pobrania:
–  na stronie www.um.lomza.pl   (BIP).
– w Urzędzie Miejskim w Łomży , Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia ul. Polna 16, pokój nr 7 )

2. Procedurą konkursową nie będą objęte  oferty złożone po wskazanym terminie.

VI. TERMIN, TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY DOKONYWANIU WYBORU OFERTY

1.Postępowanie konkursowe prowadzić będzie Komisja Konkursowa powołana przez Prezydenta Miasta Łomży zgodnie z zasadami określonymi w załączniku do Uchwały Nr 132/XVII/11 z dnia 30 listopada 2011 roku Rady Miejskiej Łomży  w sprawie  Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na 2012 rok.

2.W skład Komisji Konkursowej wchodzi minimum trzech przedstawicieli Prezydenta Miasta i dwóch przedstawicieli organizacji pozarządowych, spośród niebiorących udziału w konkursie,zgodnie z § 13 pkt 1 załącznika do Uchwały Nr 132/XVII/11 z dnia 30 listopada 2011 roku w sprawie Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na 2012 rok ;

3.Zgłoszeń przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komisji Konkursowej należy dokonywać pisemnie w terminie do dnia 02 lutego 2012 roku do Urzędu  Miejskiego w Łomży , Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia   ul. Polna 16, pokój nr 7 ,18-400 Łomża,

4.Oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert dokonuje Komisja Konkursowa w terminie 14 dni licząc od dnia następującego po dniu upływu składania ofert.

5.Komisja sporządza protokół i wstępnie kwalifikuje złożone oferty. Decyzję o przyznaniu dotacji i jej wysokości bądź odmowie podejmuje Prezydent Miasta.

6.Oferty konkursowe zostaną sprawdzone pod względem formalnym.

7.Dopuszcza się możliwość uzupełnienia braków formalnych złożonej oferty. Uzupełnienia oferty należy dokonać w terminie 3 dni od otrzymania wezwania do jej uzupełnienia. W przypadku braku uzupełnienia oferty lub dalszych braków formalnych oferta podlega odrzuceniu. 

9. Do oferty należy dołączyć:

a) program profilaktyczny / zgodnie z kryteriami określonymi w załączniku nr 3 Uchwały Nr 139/XVIII/11 Rady Miejskiej Łomży z dnia 14 grudnia 2011 roku w sprawie Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej na 2012 rok  – obowiązuje wszystkie podmioty biorące udział w konkursie,dodatkowo organizacje pozarządowe  zobowiązane są załączyć:

b) aktualny odpis z z rejestru (KRS) lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,

10. Przy wyborze oferty będą brane pod uwagę : 
 
a) możliwości realizacji zadania przez podmiot ubiegający się o dotację,

b) jakość działania i kwalifikacje osób / realizatorów /,

c) kalkulacja kosztów realizacji zadania, w  stosunku do zakresu rzeczowego zadania,

d)liczba dzieci i młodzieży objętych programem

e) deklarowana wielkość środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania  (wysokość wnioskowanej dotacji z budżetu miasta nie może być większa niż 85 % całkowitych kosztów realizacji zadania).

f) analiza i ocena realizacji zadań zleconych podmiotowi ubiegającemu się o dotację w latach ubiegłych. Pod uwagę będzie brana: rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków, a także informowanie odbiorców i społeczności lokalnej  o  dofinansowaniu zadania z budżetu miasta Łomży w  ,,w ramach Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej.”

 

VII. WYNIKI KONKURSU

1.Opinia Komisji Konkursowej przedkładana jest Prezydentowi Miasta Łomży w terminie 14 dni licząc od dnia następującego po dniu upływu składania ofert.

2.Prezydent Miasta Łomży, po zapoznaniu się  z opinią Komisji Konkursowej,  podejmuje ostateczną decyzję o przyznaniu bądź odmowie przyznania dotacji.

3.Prezydent Miasta Łomży, niezwłocznie ogłasza wyniki rozstrzygniętego konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej, poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Łomży, ul. Stary Rynek 14 oraz publikację na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Łomży www.um.lomza.pl

4.Prezydent Miasta powiadamia oferentów o wyniku postępowania konkursowego i bez zbędnej zwłoki zawiera umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego z wyłonionymi organizacjami pozarządowymi lub podmiotami,o których mowa w  art. 3 ust.3  ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /Dz.U.Nr 96 poz.873 z poź.zm /. Przekazanie dotacji nastąpi zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych /Dz.U. Nr 157,poz. 1240 /