Dyrektorzy szkół do 13 września powołali Komisje Wyborcze, które będą przyjmować zgłoszenia kandydatów do Młodzieżowej Rady Miejskiej Łomży. Kandydatem może być uczeń szkoły wchodzącej w skład okręgu wyborczego, z wyłączeniem uczniów ostatnich klas szkoły. Komisja Wyborcza dostarczy listę kandydatów ze swojego okręgu do Miejskiej Komisji Wyborczej, powołanej przez Prezydenta Łomży, która przygotuje karty do głosowania.  Wówczas w okręgach wyborczych będzie czas na kampanię wyborczą. Kandydaci będą agitować swoich wyborców i prezentować swój program wyborczy.
Wybory odbędą się w dniach 4-5 października 2021 r. w miejscu i w godzinach wskazanych przez dyrektora szkoły/zespołu szkół. Szkolne Komisje Wyborcze sporządzą listy osób uprawnionych do głosowania, będą wydawać karty do głosowania, przygotują urny, do których wyborcy wrzucą swoje głosy, a po wyborach podliczą głosy na poszczególnych kandydatów i prześlą protokoły z wynikami do Miejskiej Komisji Wyborczej.
Młodzież z 10 szkół i zespołów szkół z Łomży wybierze swoich 23 przedstawicieli do składu Młodzieżowej Rady Miejskiej Łomży. Głosować będą mogli wszyscy uczniowie szkół wchodzących
w skład okręgów wyborczych.
Młodzieżowa Rada Miejska Łomży jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym dla organów samorządu Miasta Łomża w sprawach dotyczących młodzieży. Jej kadencja trwa 2 lata.

Kalendarz wyborczy do Młodzieżowej Rady Miejskiej Łomży w 2021 r.

 

Lp.

Termin wykonania czynności wyborczej

Rodzaj czynności

Podmiot odpowiedzialny

1.

30 sierpnia – 3 września

Przesłanie do UM deklaracji o udziale w wyborach do MRM

Dyrektorzy szkół

Sporządzenie w szkołach list osób uprawnionych do głosowania

2.

6 – 9 września

Zarządzenie o wyborach do MRM

Prezydent Miasta Łomża

Powołanie Miejskiej Komisji Wyborczej

Prezydent Miasta Łomża

3.

9 – 13 września

Powołanie komisji wyborczych w szkołach

Dyrektorzy szkół

4.

9 – 20 września

Działania informacyjne

UM

Dostarczenie do komisji wyborczych w szkołach zgód kandydatów na kandydowanie i list z poparciem kandydatury

Komisje wyborcze w szkołach

Sporządzenie przez komisje wyborcze w szkołach list kandydatów do MRM i przekazanie ich do Miejskiej Komisji Wyborczej

Komisje wyborcze w szkołach

5.

20 września – 1 października

Kampania wyborcza w szkołach

Komisje wyborcze w szkołach

Przygotowanie i druk kart do głosowania

UM

6.

4-5 października

Głosowanie do Młodzieżowej Rady Miejskiej

Dyrektorzy szkół, UM

7.

6-8 października

Podliczenie głosów i przekazanie protokołów z wyborów do Miejskiej Komisji Wyborczej

Komisje wyborcze w szkołach

8.

11-15 października

Ogłoszenie wyników wyborów do Młodzieżowej Rady Miejskiej

Miejska Komisja Wyborcza